Pre váš web a jeho umiestnenie vo vyhľadávačoch je potrebná indexácia
Vieme, že súčasťou úspešného online marketingu je takisto viditeľné postavenie v internetových vyhľadávačoch. To však nepríde samo od seba a celý proces začína tým, že musí nastať indexácia stránok, respektíve vyhľadávač musí vašu stránku rozpoznať a uložiť ju do svojej databázy.
Prakticky každý vyhľadávač funguje na princípe vyhľadávacích robotov, ktorí prehliadajú internet a každý web, ktorý zachytia (jeho súbory, obsah, atď.) následne zaradia do svojej databázy. Aby bol však váš web pre týchto robotov (napr. crawler, bot) viditeľný, je potrebné ho indexovať.
Ak bude internetová stránka rozpoznaná, ohodnotená podľa množstva faktorov a zaradená do databázy, následne bude poskytovaná užívateľom vo výsledkoch hľadania. Podľa relevantnosti k hľadaným výrazom, na základe kvality obsahu, vnútornej štruktúry, optimalizácii pre zariadenia, rýchlosti načítania a vonkajších faktorov (množstva a kvality spätných odkazov) jej bude prináležať konkrétne poradie.
- Cieľom kompletnej SEO analýzy a následnej optimalizácie je „vystreliť“ túto stránku na čo možno najvyššie (a teda najviditeľnejšie) miesto vo výsledkoch hľadania. Primárne je doporučené zamerať sa na vyhľadávač Google.
Pokiaľ sa zameriame na samotnú podstatu indexácie, dostupný je tkzv Google Add URL formulár, kam sa dá stránka indexovať manuálne, no predsalen existuje ešte viac faktorov, ktoré s ňou súvisia. Tie sú zhrnuté v seo optimalizácii, pričom pridanie webu do formulára samo o sebe nemusí mať dostatočný efekt.
Naopak efektívnym je v tomto smer stav, kedy na váš web smerujú odkazy z už zaindexovaných stránok. Tým pádom web pôsobí vieryhodnejšie, čo je jedným z podstatných faktorov jeho zaradenia a následnej pozície vo vyhľadávaní. Je teda rovnako potrebné tvoriť odkazy a hľadať existujúci zdroj, odkiaľ budú smerovať. Ten by mal byť overeným a funkčným miestom.